Nieuws  

Komend voorjaar start de internationale marketingcampagne Holland National Parks, een samenwerking tussen het Nationaal Parken Bureau en NBTC. De meerjarige campagne richt zich in 2019 en 2020 op het creëren van bekendheid en interesse voor de deelnemende Nederlandse Nationale parken en de bijbehorende belevingen in de gebieden.

Onder het label Holland National Parks worden drie parken met internationale potentie in de schijnwerpers gezet als zogenaamde iconen voor de unieke natuur in Nederland. Dit zijn drie prijswinnaars van de publiekswedstrijd ‘Het mooiste natuurgebied van Nederland’: de parken NL Delta, Waddenzee Werelderfgoed en Nationaal Park Hollandse Duinen.

Het verhaal

Middels deze drie gebieden wordt het overkoepelende verhaal van de Nederlandse natuur verteld. Zij laten de diversiteit in natuur op korte afstand in Nederland zien en zijn daarnaast voorbeelden van de interactie tussen water en land. Ook het thema natuur in verbondenheid met cultuur, historie en mensen komt in deze parken naar voren.

Doelgroep

De marketingcampagne richt zich primair op de doelgroep Independent Explorer in de landen België (Vlaanderen), Duitsland, Frankrijk, Italië en Spanje. De Independent Explorer is op zoek naar bijzondere ervaringen. Centraal staan unieke belevingen die kenmerkend zijn voor het desbetreffende Nationale Park en die je ergens anders niet zo snel kunt ervaren.

Bekendheid vergroten en beleven

De marketingcampagne start in het voorjaar 2019. Op dit moment wordt onder andere gewerkt aan een website en video’s die daarbij worden ingezet. De bekendheid wordt vergroot door de Nationale Parken via nieuwsbrieven, -berichten, perswebsites en workshops onder de aandacht te brengen bij journalisten en influencers. In het voorjaar en najaar worden daarvoor bezoeken aan de parken georganiseerd. Zo kunnen zij aan de hand van hun eigen unieke natuurbeleving een persoonlijk en inspirerend verhaal vertellen aan de Independent Explorer.

Ode aan het Nederlandse Landschap

De ervaringen uit het eerste jaar worden gebruikt om de campagne in 2020 te intensiveren. Vanaf dat jaar kunnen ook andere nationale Parken deelnemen aan de internationale campagne. Dit alles als opmaat naar het themajaar Ode aan het Nederlandse Landschap, dat plaatsvindt in 2021 met als doel internationaal kwalitatief bezoek aan de nationale parken in Nederland.

Plaats op:
Datum: 27 november 2018
Bron: NBTC Holland Marketing
Gerelateerde artikelen  
29-11-2018 Nieuws NBTC nieuw themajaar 2021: ‘Ode aan het Nederlandse landschap’
29-02-2012 Nieuws Groene aspecten van Nederland in de schijnwerpers
19-01-2018 Nieuws NBTC Holland Marketing: spreiding van internationale bezoekers werkt
14-09-2012 Nieuws Nieuwe campagne NBTC rond Holland-iconen
13-11-2007 Nieuws Center Parcs Meetings & Events lanceert nieuwe website
 
 

- partners -

 
 
 
 
 
� 2005 - 2018 Vakwereld. All rights reserved Pagina geladen in 0,62 seconden.